STEAM-тиждень «Світло переможе темряву»

На виконання наказу№ 94-/о від 17.04.2023 року «Проорганізацію проведення тижня STEM-освіти» з метою виховання в учнів патріотизму, зацікавленості навчальними предметами та розвитку природничо-математичних знань, формування фахових і соціальних компетентностей, а саме: вміння логічно і математично мислити, наукове розуміння природи і сучасних технологій, впевнене користування інформаційно-комунікаційними технологіями, наукового сприйняття світу, розвитку індивідуальності та підготовки до реального життя, розвитку в учнів самостійності, відповідальності, творчих нахилів, вміння реалізувати вивчене на практиці з 01 по 05 травня 2023 року був проведений STEAM-тиждень «Світло переможе темряву».

Творчою групою вчителів «STEM-освіта в ліцеї»були вдало підібрані та розроблені заходи, які допомогли учням розширити знання з різних предметів, підвищити інтерес до їх вивчення, розвинути ініціативу, комунікативні якості і творчі здібності.

Розпочалося усе з того, що ще в жовтні ми успішно взяли участь у конкурсі для закладів освіти на створенняSTEM-лабораторії. У грудні отримали посилку з колекцією цибулин вуличних квітів (до 500 шт) від асоціації квіткових виробників Нідерландів та України. Висаджені взимку квіти у вигляді тризуба на одній із клумб ліцею заграли весною розмаїттям кольорів і запахів .

На початку травня майже весь педагогічний колектив долучився до проведенняSTEM-тижня, який організовував та проводив ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Для зацікавлення учнів різних вікових категорій світом науки та технологій, формування мотивації учасників і надалі експериментувати, для сприяння розвитку інженерного мислення та творчості, вміння спілкуватися та працювати у команді, розробляти та презентувати власні продукти, розробки було проведено ряд активностей. Тривоги, новини і віра в перемогу України наштовхнули на вибір теми STEM-тижня: «Світло переможе темряву». Творча група розробила план заходів, згідно якого кожен день був закріплений за окремим навчальним предметом.

День S (science & sport ) був присвячений природничим наукам (фізиці, астрономії) та спорту. Для одних фізичні та астрономічні явища можуть здаватися фокусом, а для інших – це звичайні закономірності перебігу природних процесів. Щоб переконатися в цьому, була розпочата виставка учнівських робіт, де ліцеїсти проявили свою фантазію, наполегливість, здібність творити руками, перевіряючи та досліджуючи закони природи. А ще на уроках фізичної культури та під час перерв на учнів і педагогів чекали ігри «Лабіринт» та «Млин». Для 1-4 класів були проведені інформаційні хвилинки з практичними завданнями на тему тижня.

День Т (technology). Виставка робіт доповнилася проєктами з біології та хімії. А протягом дня на уроках інформатики ліцеїсти працювали над створенням патріотичних зображень та програм, одинадцятикласники розробляли буклети, що відповідали темі тижня. STEM-освіта в проєктах учнів 4-А класу, що працюють за проєктом «Інтелект України», проявилася у створенні електричного кола з картоплі та лимонів, моделей Землі та Сонячної системи.

День Е (Engineering та Еnglish). Учні ліцею активно долучилися до представлення проєктів з іноземних мов та історії. Здобувачі освіти 7-А класу досліджували та проєктували Стоунхендж. 10-Б працював над проєктом «Енергозбережувальний будинок». Ліцеїсти збирали практичні поради, що допоможуть заощаджувати енергію, берегти довкілля, економно використовувати ресурси. Учні початкової школи, а саме 2-А класу, працювали над проєктом «З LEGO граємось, з LEGO розвиваємось»: за допомогою конструктора складали літери англійського алфавіту та поєднували їх у слова. Учні 6-х класів створили макети стінобитної зброї Стародавнього Риму, які було виконано з дерева та елементів конструктора LEGO. Учениці 10-Б класу презентували матеріали дослідження «Легенди древнього Звягеля», де представили азалію понтійську, що є на гербі Звягельського району, та зображення городища древнього Звягеля часів походу Данила Галицького. Учні 1-4 класів досліджували та експериментували: дізнавалися, де живе світло та що потрібно робити, щоб бути помітним у темряві.

День А (art) представляв мистецтво (образотворче та музичне), трудове навчання та географію. «Україна понад усе» – під таким гаслом створювали свої арт-проєкти учні 5-9 класів. Виготовлені сувеніри є найкращою підтримкою для наших воїнів, адже речі створені дитячими руками несуть сильну енергетику та позитивні емоції, а головне – нашу вдячність. Проєкт «Вічна свічка», ліхтарик, створений зі світлодіодів на три вольти та двох батарейок, простий у виготовленні, він може стати надійним помічником у будь-яких умовах: у походах, побуті, а також є чудовим помічником нашим воїнам. На уроках музичного мистецтва була використана методика музикотерапії – один із видів створення художніх образів під музику (малюємо музику). П’ятикласники також власноруч виготовили шумові музичні інструменти. Учні початкових класів з LEGO створювали символи України, гралися з ліхтариками та розповідали про енергоресурси. Протягом дня ліцеїсти мали змогу переглянути роботи, у яких досліджували гори та вулкани, водоспади та гірські породи. Цими моделями творці хотіли заохотити досліджувати країну та відкривати для себе більше нового! Учні мали змогу побачити цікаві, креативні творчі та наукові роботи, а також зробити селфі біля фотозони «Віримо у яскраве майбутнє».

День М (мathematicsта мова). Любителі математики презентували проєкти прикладного змісту (поклейка шпалер, вираховування калорій, приготування страв, складання плану та схеми ділянки для відпочинку) через розв’язування задачPISA, досліджували фігури (трикутник навколо нас), змагалися на швидкість складання танграму. Проєкт філологів «Поезія Лесі Українки «Стояла я і слухала весну» крізь призму різновікового сприйняття» мав на меті прослідкувати, як чують, бачать, відчувають, розуміють одну й ту ж поезію учні різного віку. Були створенні ілюстрації, партитури вірша при допомозі смайлів, кросенси, колажі, сенкани, відтворено текст поезії за допомогою емодзі, панно з природних матеріалів.

Представлені різноманітні моделі та результати проведених експериментів захоплювали та стимулювали інших до самостійного повторення певних дослідів. Отож ідімо від знань до експериментів, від експериментів до знань! І пам’ятаймо: у кожній людині є світло, тільки дайте йому світити.

/Files/images/2022-2023nr/STEAM-tijden/IMG_20230501_113440-min.jpg/Files/images/2022-2023nr/STEAM-tijden/IMG_20230501_150519-min.jpg/Files/images/2022-2023nr/STEAM-tijden/IMG_20230505_174318-min.jpg/Files/images/2022-2023nr/STEAM-tijden/IMG_20230505_174221-min.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 59