У стінах нашої школи вчителі прагнуть виховувати національно свідомих українців з активною життєвою позицією

Відомий серед українців своєю активною громадянською позицією та високим рівнем патріотизму керівник молодіжного гурту «Океан Ельзи» Святослав Вакарчук написав: «Моє завдання разом з близькими друзями - це навчити себе і інших тому, що успіх країни починається з твого успіху. Розуміння цього не станеться завтра, не дасть швидких результатів, але зрушення в свідомості приведе до дій і майбутнього успіху. Мало невеликої групи яскравих особистостей. Важливо, щоб ціле покоління почало думати по-іншому. Це покоління ще не розчароване, у нього ще все попереду. Потрібно працювати, потрібно все зрушити з мертвої точки. Перший крок - самий складний. Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх - ми будемо мати дуже багато».

Формування та розвиток в учнів високої патріотичної свідомості, почуття вірності своїй Вітчизні, прагнення до виконання свого громадянського обов'язку; виховання патріотичних якостей особистості відповідно до моделі "Громадянина - патріота України" - одні із головних державних завдань для навчальних закладів України. Вчительський колектив нашої школи прагне всіма освітніми та виховними формами і засобами виховувати молодих свідомих патріотів української держави. Наскільки це вдається аналізували 29 жовтня 2014 під час педагогічної ради, де обговорювали стан та перспективи патріотичного виховання в навчально-виховному процесі. Основним доповідачем була Ольга Антонівна Кубашевич - заступник директора школи з виховної роботи. Під час зібрання за допомогою різних засобів комунікації та техніки аналізувалася сформована в закладі система роботи з цього актуального напрямку виховання молоді. Посилення патріотичного виховання пов’язане із трансформацією правової культури та правосвідомості, які формуються в ході вивчення суспільних дисциплін та курсів. Відзначалася роль у формуванні патріотичних рис в учнів при вивченні таких навчальних предметів як «Захист Вітчизни», художньо-естетичні дисципліни.

Помітний вплив на формування активної життєвої позиції має діяльність учнівського самоврядування. Заступник директора продемонструвала відео матеріали, виготовлені старшокласниками до Дня школи, в яких учні показали свої творчі аналітичні здібності, любов до навчального закладу, прагнення брати активну участь у загальношкільних заходах, підкреслили свою повагу до державних символів та національних традицій українського народу.

Кубашевич О.А. познайомила присутніх з прийнятими українським урядом та міністерством освіти України нормативними документами щодо удосконалення патріотичного виховання школярів. «Необхідно негайно адаптувати навчальні плани та відповісти на виклики інформаційної війни якісним патріотичним вихованням», - наголосив прем’єр-міністр України А. Яценюк. Він підкреслив, що «Наша зброя – це знання, патріотизм і український дух в кожному дитячому садку, в кожній школі і в кожному вузі. Наша зброя - це коли кожен наш студент виходить і гордо каже: “Я – українець, я знаю, за що я борюся, і люблю свою країну”.

Учасники педради активно долучилися до обговорення проблеми. Вчитель 4-Г класу Інна Леонідівна Герасимчук поділилася напрацюваннями щодо патріотичного виховання молодших школярів.Про виховання патріотизму, демократичних цінностей засобами суспільствознавчих дисциплін говорила вчитель історії та правознавства Тетяна Володимирівна Мартинюк. Вчитель фізики Тетяна Йосипівна Рудзінська ділилася із колегами використанням гуманітарного потенціалу природничо-математичних дисциплін в патріотичному вихованні учнів. Про виховання національної самосвідомості на уроках мови та літератури вчителя української мови та літератури говорила Вікторія Сігізмундівна Войцехівська. Психологічні засади патріотичного виховання учнів та аналіз проведеного анкетування серед десятикласників щодо ролі патріотизму у житті українців повідомила шкільний психолог Альбіна Анатоліївна Колесник. Про інновації у патріотичному та громадянському вихованні йшлося у виступі класного керівника 7-А класу Надії Петрівни Ковальчук.

Разом із тим під час зібрання з’ясовувалися проблеми, шляхи та способи вдосконалення цієї роботи. Враховуючи виклики сьогодення, були сплановані нові форми виховної та освітньої роботи з формування у дітей шкільного віку рис національно-свідомих патріотів Української держави. Вчителі виконали декілька вправ. Зокрема, вони назвали серед діючих у навчальному закладі най ефективніші форми та засоби патріотичного виховання учнів нашої школи, відмічали ті, які запозичуватимуть у своїх колег.

З метою поліпшення патріотичного виховання та формування громадянської позиції у школярів учасники педагогічної ради прийняли відповідне рішення, яким передбачили нові форми роботи колективу школи.Зокрема, серед основних напрямків виховної роботи з патріотичного виховання в школі мають стати: реалізація шкільного проекту “Герої навколо нас”, поповнення шкільного музею матеріалами про Героїв Небесної сотні та загиблих на сході України, успішний розвиток учнівського самоврядування; організація зустрічей з видатними людьми; проведення патріотичних флешмобів, створення на сайті школи рубрики «Патріотичне виховання юного покоління».

Кiлькiсть переглядiв: 698